Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor het toestel niet online komt. De meest voorkomende zijn: het toestel staat uit, onvoldoende prepaid saldo of slecht bereik.
Het toestel staat uit
Zorg dat het toestel voldoende opgeladen is en zet het vervolgens aan. De SOS button pro gaat automatisch aan als deze wordt opgeladen. Bij de horloges moet u de knop aan de rechter zijkant ca. 7 seconden ingedrukt houden, bij de SOS button is dat de knop aan de voorkant.
Onvoldoende prepaid saldo
In onze app kunt u het prepaid saldo controleren door op de vier blokken rechts bovenin te klikken. Links boven in het scherm ziet u dan uw tegoed. U kunt dit opwaarderen door het prepaid tegoed aan te klikken.
Slecht bereik
In sommige gevallen ligt het echter aan het bereik op de locatie. Kijk eens of u met uw mobiele telefoon met een KPN abonnement wel bereik heeft op uw locatie. Als u geen of weinig bereik heeft (bijvoorbeeld 1 streepje) dan heeft u waarschijnlijk ook geen bereik met uw LifeWatcher toestel (door de kleinere antenne). Daar is voor die locatie dan helaas niets aan te doen.
Op de horloges kunt u zien of ze een goed bereik hebben. Activeer hiervoor het scherm met de digitale tijdsweergave. Bij een goed bereik ziet u links boven in het scherm een aantal balkjes. Hoe meer balkjes, hoe beter het bereik. Staat er een rode cirkel op de plek van de balkjes, dan is er onvoldoende bereik.