Doet uw Alarm horloge of SOS-button het niet en heeft hij het eerder wel goed gedaan? Doorloop deze checklist, en misschien kunt u het probleem dan zelf eenvoudig oplossen.
Betreft het een nieuw toestel dat niet werkt, bekijk dan eerst het artikel Hulp bij het instellen en activeren van het horloge of de button.
Staat het toestel aan?
Indien de batterij van het toestel helemaal leeg is, dan gaat het toestel uit. Om een LifeWatcher horloge weer aan te zetten moet u ongeveer 5 seconden op de knop aan de rechter zijkant drukken, totdat u het scherm aan ziet gaan. De SOS-button gaat automatisch aan indien u deze gaat opladen.
Laad het toestel goed op?
Gaat het horloge niet meer aan, dan is de meest voorkomende oorzaak dat het toestel niet meer goed oplaad. Dit kan diverse oorzaken hebben. Lees voor oplossingen het artikel: “Het horloge of de SOS button laadt niet meer goed op”
Staat er voldoende tegoed op de simkaart?
In onze app kunt u het prepaid saldo controleren door op de vier blokken rechts bovenin te klikken. Links boven in het scherm ziet u dan uw tegoed. U kunt dit opwaarderen door het prepaid tegoed aan te klikken. Heeft u geen bankierapp op uw telefoon of tablet, dan zijn er ook andere manieren om uw tegoed op te waarderen.
Heeft het toestel voldoende bereik?
De oorzaak kan ook een slecht GSM bereik zijn. Horloges en SOS-buttons zijn een stuk kleiner dan een mobiele telefoon. De antenne is daardoor ook kleiner, waardoor het bereik ook iets minder is. Er zijn dus plekken waar een telefoon het nog net doet, maar waar een Alarm-horloge of SOS-button net onvoldoende bereik heeft.
Dit is eenvoudig als oorzaak uit te sluiten door met het toestel naar een buiten locatie te gaan waar een goed KPN GSM bereik is. Werkt het toestel hier wel goed, dan is dit waarschijnlijk de oorzaak.
Op de horloges kunt u zien of ze een goed bereik hebben. Activeer hiervoor het scherm met de digitale tijdsweergave. Bij een goed bereik ziet u links boven in het scherm een aantal balkjes. Hoe meer balkjes, hoe beter het bereik. Staat er een rode cirkel op de plek van de balkjes, dan is er onvoldoende bereik.
Is het toestel “Online” maar werkt het toch niet goed?
Is het toestel wel online, dan kunt u nog verschillende andere problemen ervaren. Voor de meest voorkomende problemen hebben we een artikel geschreven die u met onderstaande links kunt bekijken.
- De locatie bepaling is onnauwkeurig
- Het geluid van het toestel doet het niet meer
- Er kan niet naar het toestel toe gebeld worden
- Bij activering van het alarm wordt geen SOS nummer gebeld
Niks helpt?
Indien u vermoedt dat er een technisch defect is aan het toestel dan kunt u een email sturen naar service@lifewatcher.nl met uw hulpvraag.
Indien u ervan overtuigd bent dat er een technisch defect is, dan kunt u het toestel opsturen voor reparatie. Onze technische dienst kijkt het toestel dan na en neemt contact met u op over de mogelijke oplossingen. Zij geven dan ook aan of de reparatie onder garantie kan plaatsvinden of dat dit voor uw eigen rekening is. Bij iedere retourzending dient u gebruik te maken van ons retourformulier. Geef hierop ook duidelijk aan wat het probleem is. Op het retourformulier staat ook ons retouradres.
Indien het een niet technisch probleem betreft, zoals bijvoorbeeld een probleem met de app instellingen of met het opwaarderen van de sim, dan kunt u een email sturen naar info@lifewatcher.nl